is there a ghost in my house?

jag saknar min familj. jag vill hem. för några månader sen hade det bara varit att åka. men nu har det inte ens gått en vecka sen jag var hemma senast och jag måste tag i det riktiga livet. ta beslut. tjäna pengar, måste stå på egna ben nu. det känns lite som sista chansen.
jag hade en plan på hur min tid här skulle gå… max tre månader utan pengar, sen skulle jag vara igång. det blev inte alls så. och nu har det snart gått ett år i stockholm och jag tvivlar fortfarande på om det ens var rätt beslut på att ge sig iväg… iväg från det jag känner till och kallar hemma. ifrån djur, familj, vänner. nu har jag insett jag hade fler vänner på nära håll än jag först anade.
och vad fick jag.
en romans som jag fortfarande inte förstår mig på och allra mest eftersom den berör och berörde på en nivå jag aldrig känt innan. utan riktig förklaring.
och annan livserfaranhet. leva ensam. stå på egna ben. i en helt ny stad utan sällskap. men jag har klarat det och då och då känner jag hur glad jag är för att det är just här jag bor. då och då känner jag hur mycket jag tycker om mitt lilla krypin. men lika ofta tvivlar jag. tvivlar, blir ledsen, vet inte ut eller in.
och nu har tiden gått för långt och jag måste klara detta på egen hand. jag kan inte leva på andra längre.
jag är bara så rädd. livrädd för att jag inte ska få arbete, för att jag ska stå här om en två tre månader, lika fattig, lika ostadig. och då blir jag inte förvånad om de ber mig flytta hem eller tvingar mig till något jag inte vill.
jag vet inte alls längre. jag vet inte alls.

Det här inlägget postades i funderingar, Uncategorized, Vardag och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

