varannan whiskey o jag, saknar allt som var du o jag

plötsligt vänder allt det kalla och jag känner hur hoppvågorna bara skvalar in över mig. det gör ont ont ont när jag ser att du lyssnat på låtarna som kanske betyder henne för dig. du anar inte.
det har gått ett kvartal nu men jag kan fortfarande bara smälta i hela kroppen när jag tänker på dagarna vi hade. första gången på tåget. din arm om mig i soffan, ditt leende och din hand om min när vi försvann ut i natten.
jag var en annan tjej tillsammans med dig.
och du gav mig hoppet tillbaka, om alla. nu litar jag igen, jag är stark, jag står på egna ben. jag började fokusera på min egen lycka och trots att du inte var där för att peppa varje dag fann jag vägen.
och nu kommer du tillbaka, om så bara för att prata med mig, vara där för mig. och jag känner hur samma mjukhet kommer över mig, gör mig svag och mina väggar rasar.

denna gången med sorg i hjärtat men jag kan inte låta bli.

Det här inlägget postades i Depp, kärlek. Bokmärk permalänken.

Kommentera

