low rising

ser tillbaka över de senaste två veckorna. hur saker utvecklat sig, hur vi har kommit varandra närmare. funderar över mina möjligheter, om jag ska vara på, om jag ska vara mig själv. om jag ska ge allt, är det värt det ens? är du en fantasi jag håller mig fast vid, är detta ens verkligt?
jag bestämmer mig så småningom för att jag är kär och att jag vill testa. vad har jag att förlora? ett försök kommer inte skada mig mer än vad jag redan tagit smärta från män jag mött.
och du är annorlunda på så många sätt.

stenbock, som Han.
men det var ju ok, en motpol? stoppar mig inte.

jag är eldig, stolt, utåtriktad, kär i allt som driver, fascinerar, som kastar mig i nya riktningar. alla stora makter som är oförklarliga och som inte kostar pengar.

du är annorlunda. lever annorlunda, spännande, inte som jag stött på tidigare. men får mig att le, jag tror jag får dig att le? vi tar i varandra och det känns bra. så bra, in i hjärtat.

två veckor och vi har gått från två namn som jobbar ihop och ömsom utbyter några ord till de som tar i varandras händer, skrattar, flirtar lite. håller koll på varann o utbyter blickar.
jag kommer ta mer i dig, finaste vackraste du. kommer le mot dig, få dig att se i smyg. skratta och ta fram det bästa i mig, endast för att visa dig vad du har nära och inom räckhåll. låta dig frestas.
sen se vart det bär.

i värsta fall, blir du en fantastisk vän.
och isåfall, kommer jag ta hand om dig då också.

I wanna sit you down and talk

(allt jag behöver, lite vin, dig, ett rum och skratt hela natten, det är allt älskling)

The Swell Season – Low Rising

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

