flyktig o intensiv

ibland hör jag mobiltelefoner som vibrerar, de är inte mina. kanske är de dina.

vi rusar genom snön och allt bekräftar mina farhågor; jag måste bestämma mig, ev gå vidare. släppa taget om han som jag så länge älskat och välkomna nya själar i mitt liv (jag är rädd)
har stora förändringar inom mig o jag vill resa, spontana ngt, inte bry mig om vad andra tycker. det kommer en föreställning på schemat, jag väljer att gå – ensam. ingen som är sugen, orkar inte tjata, leta, vara i underläge. jag går.

ikväll – vin/öl o snack med människor jag tycker om. ingen är sugen på det heller, försöker arrangera, vad har jag att förlora? kräks på de som säger nej i sista minuten och inte skärper sig, till deras egna förtret (jag vägrar vara sådan igen)

kanske utomlands, kanske kärleken, kanske falla för någon som är sex år äldre
jag är nöjd så länge jag är i rörelse, flyktig o intensiv, pusha mig inte för då exploderar jag; just praise me

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

