vadsom älskling vadsom bara inte det

är det nu jag ska:
göra ett test ja du vet av typen vi gjorde som tonåringar
”är du kär nu just nu?”
ler förläget, svarar ja det är jag men inte i den ni tror (jo kanske han också, men inte på samma sätt, detta är nytt, detta är förälskelse, detta gör ont i magen, sätter svindel i huvudet och darr i benen, detta eldar upp varje nerv vid beröring och känns genom hela min varelse o själ)

han ser på mig med sina blåa, ser rakt igenom, vi ler mot varandra (jag låter honom märka att jag kollar), njuter av varje sekund
vill ej gå
vill stanna i timmar, göra onödiga saker endast med syftet att få vara nära, hoppas på en inbjudan, utbjudan, vadsom där slutresultatet betyder vi är närmare nu och ja detta kan leda till vänner bästa sådana älskare par gifta – evigheten
vadsom älskling, vadsom

får panik när jag undrar om det inte har en mening alls, om jag bara är vän (i hemlighet tänker jag usch vad fruktansvärt jag vill inte bli endast en sådan alldaglig människa för dig)
inser sedan: det har gått en månad nu: 18 januari, 16e februari, 29 dagar idag ja knappt en månad ens

o vad är vi och vad blir vi och jag står inte nu

är du kär?

jag är så jävla fucking kär

Det här inlägget postades i kärlek, knäppskalle, prosa flum. Bokmärk permalänken.

Kommentera

