the only one

jag börjar lära mig nu (det fastnar):
att en portion pasta det är 2½ dl o det ska vara mer protein än pasta
köper keso, yalla m extra protein, bananer, häller i nötter o ärtor, bönor, ser framför mig sommarmagen

rastlös så jag får ont i nacken o kommer på briljanta idéen att besöka dig på jobbet. kanon tycker jag, åker in, ser dig, vi utbyter ca nio ord och det är alldeles för kort, formellt o jag får panik efter, vart händer?
inbillar jag mig allt?
har jag drömt?
o tänker, what if du inte vill någonting med mig, vi inte kommer till varken djupare vänskap eller en ynka dejt, what if
detta har gått för långt skrattar min inre logiska sida o frågar sig själv ska jag dra? ska jag avsluta det nu? ska jag stöta bort dig, till o med
men nej.
du är rätt, vindrickande mystiska komplicerade konstnärssjäl med dina filosofiböcker, schacknätter o säng du föredrar att hångla i m champagne o jordgubbar som tilltugg

hur mycket uppmärksamhet kan man ge innan ens identitet blir klängig? sorglig?
jag vet inte och imorgon kommer bli ändra storslagen eller sluta i nervvrak.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

