I need to know that things are gonna look up

o man simulerar ett äktenskap;
en relation värd att skriva en trilogi om eller plural, varje natt i mörker ensam tomhet i bröstet och jag ser varken lust eller intresse i dina ögon, vart tog den vägen?
söker i mig själv o i dig om jag får chansen men finner bara mina egna drömmar som samlas kring dig som ämne, som namn ett namn jag omedvetet lämnar i sökmotorn utan några som helst svar eller faktaremsor

ser jag mig ser du mig (som jag vill)?
om situationen var annorlunda om jag var en tjej på gatan som sneglade på dig under nerhasade raybans, om jag var hon i baren som stöter emot dig när drinken kommer; ser upp, fladdrande ögonfransar, blus som glider åt sidan, bh-kant som lyser mot dig – neonrosa mot solbränd hud
om situationen var helt annorlunda hade du kysst mig då? hand om nacken, hårt för du har listat ut mig såpass långt och tungor, värme
ser du mig sådan? väntar du in mig? har du en annan

förstår sommaren kommer med större chanser, hoppas åtminstone, detta behöver inte vara slutet alls. jag tror du ser på mig så; har åtminstone gjort

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

