and she smiled and said; ”it’s because I love him”

idag finner jag en lägenhet jag vill ha; vindsvåning, nära inpå 3a – för stor för mig men med ditt sällskap vore den alldeles lagom.
drömställe

jag går på stan utav tristess för att finna lugn en måndag som denna, måndagar gör mig rastlös och sorglig; sorgsen
så ringer du mitt i sökandet efter nicole krauss, jane austen, ditt ansikte över skärmen sedan din röst i mitt öra, smälter, ler, svävar

springer till dig för vad kan jag annars göra,
så är vi tillbaka där; berör, långsamma, svepande rörelser (dina fingertoppar över min arm sida, lår), följt utav alla dessa leenden som ger mig svindel, trots rufsigt hår trots för varm hud ja du kommer nära, du pratar, vi blir avbrutna för vi pratar för länge

hoppet är tillbaka! det närmar sig nu de orden jag velat säga så länge om jag ska våga säga dem? eller vänta ut dig, är du som han? går ej att pusha, behöver sin tid?
men det har gått precis två månader nu och jag har svävat för länge i okunskap men mest utav allt är jag rädd att förlora dig till en kvinna äldre än mig med vackrare ord i förrådet eller snarare möjligheten att säga dem till dig för du berörs nog av det som är vackert; nervositeten stoppar mig från att vara lika klartänkt som jag annars är

ser dig i min vindsvåning din hand i min ditt leende när du knuffar in mig i garderoben, dina händer på min kropp

knulla dig? nej inte du. inte denna gången
inte ännu

vi pratar om det som det är en lek

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

