jag ömmar;

denna kväll; du lär mig det du sagt – håller ditt ord som alltid – följer mig in i mörkret, din värme mot mina axlar o rygg när du befinner dig där, så nära – kan inte andas
jag förstår inte vad du säger o det susar i huvudet, såhär i efterhand, minns inte det jag borde endast dina händer fingertoppar din röst o lager tyg som stoppar oss (egentligen vad stoppar, är det befattningen? sårade själar dom tar försiktiga steg och jag, väntar ut?)

denna eviga väntan

lägg din hand över min/tryck in den hårt ända in/kom här

du lär mig jag hoppas vi stegar i rätt riktning; jag stannar kvar sent för din skull
åker tåg ser dig i bara skinnet på mobilen ; jag ömmar
finns ej ord
frustrationen över saknaden av dig är ekande stor och avgrundsdjup som havet

Det här inlägget postades i kärlek, prosa flum. Bokmärk permalänken.

Kommentera

