one two three

vi dras till motsatser
likt jag dras till dig
en motpol men ändå inte utan en kontinent mitt ute i vattnet, mellan oss – oceaner som är vår dynamik, kemin i denna berättelse som ännu bara har en början och ett okänt oskrivet slut (jag fingrar på en epilog i mina drömmar)
jag ser dig i myllret och du – ser upp, förvånad ”hej du skrämmer mig”
skrattar
för få och alltför flyktiga är stunden med dig jag har om den ens går att kallas för stund snarare moment ögonblick glimt? utav beröringen nej ingen sådan älskling inte idag
när ses vi är frågan? svarar torsdag? du ser upp; jag vet inte vad dina ögon menar kan inte läsa tonen i din röst men; hoppas

tre dagar att andas sekund för sekund innan jag är utmed din sida och sedan – be mig snälla käraste du jag kommer inte vara perfekt för alltid

och inte ens det

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

