recover

något hände den dagen
eller den helgen, som fick dig att tänka om
möjligtvis börja tänka, o sluta känna

du pratar ord som dryper av ambivalens och jag ser förändringen i dina ögon; från flammor och mörker till tomhet lika kall och klibbig som en höstmorgon där frosten inte nått att kristallisera o de röda löven ruttnat i slasken på gatan
färglös

det är dock
inte jag, och det tänker jag bevisa för dig
månad efter månad; till du är bunden till en annan, eller tills glöden åter flammar när du ser mig
tills du säger adjö eller vågar ta ett beslut lika riskfyllt som mitt

men jag, väntade inte, tvekade inte
jag lever här och nu och jag vägrar hejdas att ge allt
inte ens för dig

Det här inlägget postades i Depp, funderingar, kärlek. Bokmärk permalänken.

Kommentera

