let’s grow old together and die at the same time

så ses vi igen
mina minnen är dimmiga, som ett tungt tjok över denna dagen vilket jag inte kan skjuta undan, försöker känna mig omkring, uppfatta lite detaljer.

vaknar 08:01 av telefonen som ställt på alarm; tvättid men jag orkar inte gå upp, ingen tar min tid ändå i detta hus så jag ställer om den, en timme fram, lägger ner huvudet åter. hinner vila i cirka 45 minuter då chefen ringer, pratar mjukt till mig (händer inte ofta, blir glad) o ber mig komma in. jobba två dagar
jobba med dig
framförallt

nej ingen panik nu!!!! gör mig iordning, så snabb jag bara kan vara vill inte missa tiden men förbereder mig på det värsta; ignorans och total avsaknad på lekfullheten mellan oss men
har helt fel, för du
överraskar
efter en långsam inledning börjar vi, ta i varandra igen (du leder)
drar handen utmed o oh my god du ser på mig med drickande ögon och oj råkar röra din tutte förlåt mig , du rodnar , jag purrar som katten – leker
drar mig undan i rätt ögonblick, är nära dig, får stunder, kanske behöver mer prat
jobbar du i helgen? okej nej men ring in mig jag vill vara nära dig
du skyndar iväg o väntar ej på mig undviker du mig? undrar i stilla sinnet men SKJUTER UNDAN DESSA TANKAR för jag är inte längre en sådan tjej som oroar mig över män jag tar för mig, jag tar stegen framåt med dig?

fyra dagar knappt
stå ut
håll ut
jag tänker göra rätt denna gången inte ett minsta felsteg, denna skall bli perfekt in i det sista om den ens börjar

”ni är så hemlighetsfulla”
har han pratat med dig? jag ska ta reda på det

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

