håll om mig

jag antar
att jag är rädd o en dag möta dig utanför porten tillsammans med en kvinna;
vid namn linda, petra eller my – kort för ditt namn är långt o blond, i solpuder o mascara
men jag vägrar sörja ngt som ej hänt o jag vågar ej hoppas heller ej dagdrömma om vad som kunde hända
du håller mig
hjärtat mitt
i ett järngrepp ömt som en omfamning (vet du om det ens, vad dina handlingar betyder?) försöker undvika oron

ser dig i drömmen
du är vaken o elegant; ny halsduk
jag håller om dig
du står kvar

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

