write drunk, edit sober

”är det för sent? är vi på samma sida? finns det intresse kvar?” hon frågar o får endast en blick till svar, men säger inte blickar mer än ord? mjukt leende, hand tar om midjan – greppande fingrar, naglar
smakar på luften mellan oss

en bild som etsat sig på min näthinna och håller mig från sömn sent om natten och gör mig rastlös om morgonen: skakar mig i sängen, snurrar täcket runt låren
du lutad mot stenväggen i dyrt hus, mörka byxor, blå skjorta, smalare nu så –
kindbenen
syns
darrar i hela min varelse, men
vågar inte

behöver en man som du; intelligent och vacker, allmänbildad
som kan hantera mig, alla min sidor från dramatiken i vardagen, spelet, till min mjukhet, ömhet, hur jag älskar dig med passion VAD DU ÄN GÖR och DÖDAR för dig om det behövs
jag menar allvar älskling
dödar

ser mig omkring i det som är min värld och han, du
saknas
jag avstår hellre alla män och väntar in, försöker gång på gång på gång på gång på gång på gång
än ger mig in i något som lämnar mig tom och ihålig i brist på den kommunikation, passion och inlevelse jag behöver

från dig
jag behöver dig

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

