I’m giving in to you

långsamma steg och ständig ögonkontakt
luften vibrerar, mellan oss
och du
den intensivaste utav blickar; kan ej andas och jag glömmer ibland efteråt men det betyder ej
att jag inte känner
känner gör jag

de kallar den en stor kärlek.
för, den tar sig in på djupet; skär sönder, läker, bygger sina broar tills ett land växer inom mitt känsloliv och det landet är Du
förfinad, med en komplexitet som endast uppkommer efter år då du försökt finna perfektion i ditt sätt att leva
intelligensen, ifrågasättandet; kommer utav ständig observation
nyfikenhet möjligtvis, men svårare än så
för du har sörjt
och du sörjer

jag har sörjt
och jag sörjer.
men sen du kom in i mitt liv med dina starka händer och iaktaggande ögon har jag känt stadsdelarna inom mig uppslukas av världshav som växer och ger mig just det jag alltid sökt

styrka.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

