should I know

sitter på trappans kant, blåa ögon – intensiva, famlar
jag vill ta för mig men jag är för feg (jämt, jämt) dock öppnar jag munnen mer nu
ger jag rätt intryck? jag skall ej blunda inför sanningen – uppenbarligen mest åtrå o inte lika mycket känsla, men
vi förstår varandra, vi tycker samma om det mesta
inte ens du kan blunda inför detta, det är fakta
ögonblicket kommer nu: när jag kommer VÅGA kanske för första gången med dig
att säga vad jag verkligen vill, känner
vad har jag att förlora? för min egen skull – säg det

de påstår alla samma sak om dig
men jag börjar tro att det är de som har fel o du
är den enda jämte mig som talar sanningen under detta tak.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

