får jag säga så till dig? du skrattar, gränsen är sen länge sprängd i bitar

jag vill vara extravagant med dig:
köpa dyrt porslin för våra cappuccinos, bada sent om nätterna, fingra på mattor på nk att klä mörk parkett med o finna lugnet vid ditt vatten
se dig i bara skinnet,
känna de där muskulösa armarna om min nacke o din kroppstyngd över mig
våta fingertoppar
jag vill hålla dig vaken om natten, diskutera döden o drömmar o imorgon o igår
se det som du ser det, och
försöka ge dig en bit av mitt perspektiv
inte att jag försöker glömma mig o det jag står för, nej det är snarare önskan att nå ditt klara synsätt. du har fått mig att förlora rädslan för
mörker
monster
spöken
du vill veta och aldrig tro
jag tror jag vet vem du är nu, o du
ser nog rakt in i mig

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

