things I wanted to say but never did

I can’t get over you. även om jag vaknar vissa dagar utan tyngden i bröstet passionen bakom ögonen flimret mellan låren så
är du ändå där
mellan mina sinnen, brinner, pockande, åtrå, intresserad o fylld utav frågor o svar som jag aldrig trott jag behövde bära
allt jag ville viska i dina öron
allt jag ville få dig känna längs din hud genom ditt hår, scener du skulle se; mig på ditt trägolv, lår isär o utspridd i nakenhet i svart vitt som om vi är filmade som du skulle filma oss o med ögonen först på mina kläder som når marken sedan dig dig dig o det svartnar

allt jag vill säga dig:
jag är kär i dig.
du är vacker, ändra inget o om du ändrar det är du ändå perfekt i dina imperfektioner
du är intressant, levande, du betyder och du kan lita på mig.
det gör inget om du bär mörker. om du sörjer saker du ej kan sätta fingret på. om du alltid sörjt o alltid kommer känna tyngd i bröstkorgen hur bra ditt liv än är. du får vara som du är. misery loves company.
vi kan åka till paris, bygga ett bibliotek i våra liv o fylla det med passion, kaffe o all världens vetenskap.
jag kommer alltid vara sann för dig. jag ljuger inte.
dina ögon är magnetiska o jag ser dem varje gång jag blundar innan jag somnar.
jag älskar dig. för jävla mycket och jag håller fast vid det, hur cynisk, arg, otrevlig, ful, tunnhårig, gammal, tråkig, du än tycker du är. du lever och vi kanske dör imorgon och det gör det värt.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

