som ett ljus

skall jag vara så osjälvisk att jag avstår kärleken;
låter den bestå hos mina föräldrar som, trots att de nu lämnat varandra (ändå saknar varandra) har delat en kärlekshistoria att döda för 
trettio år är ändå mycket för människor
och jag ger o ger till dig men får jag något tillbaka? känner du något ännu? fanns något förut – en chans jag missade att ta (kommer den isåfall åter?) ;
inser att jag överlever
gör det inte mindre smärtsamt, mindre ensamt

försöker resonera
vara sund
se det självklara

om jag lämnar stockholm – kommer jag då se alla andra människor som tråkiga, bleka, gameldags? kommer jag stå ut?
kanske bör jag lämna planeten, hålla mig för mig själv
bara bjuda in få, utvalda

jag går hem genom ösregnet
böjer ej blicken för en sekund, som ett ljus lyser jag upp gatan

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

